Yogyakarta & Borobudur

29 april 2017 - Caturtunggal, Indonesië

Weer heerlijk vroeg opgestaan, half zeven ontbeten en om half acht in de bus op naar een Batik gallerij. Hier hebben we kunnen zien hoe dit proces werkt, erg interessant was de uitleg. Daarna een tour door de stad met een Betjak. In iedere Betjak maar één reiziger en daarna crossen. Silvia heeft doodsangsten uit gestaan. Ze had het geluk om vaak als eerste te vertrekken (zie foto). Daarna door naar de zilversmid waar men probeerde zoveel mogelijk aan ons te verkopen!
Na de middag de Borobudur wat een magistraal monument. Opnieuw een goede gids erbij die ons heeft rondgeleid. Erg indrukwekkend en heel begrijpelijk dat hier jaarlijks miljoenen mensen op afkomen vanuit de hele wereld.
Vanavond met behulp van Tripadvisor een restaurant gevonden midden in het centrum. De shuttlebus van het hotel heeft ons daarheen gebracht. Vervolgens een bijzonder welkom gehad. Aan tafel werd een exotisch drankje voor ons gemaakt en dat werd aangeboden vanuit het huis. Daarna heerlijk gegeten en was de rekening €10 pp. Het restaurant was een onderdeel van een ***** hotel. We hadden gevraagd of ze taxi wilden bestellen voor 6 personen. Buiten aangekomen werd verteld dat we bij de receptie langs konden gaan en voor een prikkie werden met de Shuttlebus van Eastpark terug gebracht, helemaal super dus!!