Treinreis naar Yogyakarta

28 april 2017 - Caturtunggal, Indonesië

Vroeg uit de veren vanochtend, jawel op 5 uur ging de wekker af en om 5:30 ontbijten. Daarna in taxibusjes naar het station van Bandung. We reizen in de meest luxe klasse van de trein, voor ons het gevoel dat het 40 jaar terug is gegaan in de tijd. Onderweg zien we vele rijstvelden en mooie vergezichten. Het is een zeer groen land, veel regenval en vervolgens tussen de 26 en 33 graden, alles groeit hier als kool. Het ene rijstveld na het andere rijstveld glijdt aan ons voorbij waarop de arme Javaanse arbeiders een schamel loontje bij elkaar verdienen. De reis duurde van 7:30 tot 15:30, onderweg goed weer gehad. In Yogyakarta werden we getrakteerd op een tropische onweersbui, vette druppels die weer anel verdwenen. Vanmiddag ingecheckt in het Puri Artha Hotel, we verblijven hier 3 nachten. Het is een tradioneel gebouw waar we werden verwelkomd met tradionele danseressen. Ook met het zwembad is helemaal niets mis mee, na zo'n lange reis en een verfrissende duik echt heerlijk. Morgen gaan we 1 van de 7 wereldwonderen bekijken de Borobudur, het grootste boeddhistische heiligdom ter wereld.

1. Marcha van Haaften:
    29 april 2017
    Klinkt goed allemaal! Fijn dat jullie het leuk hebben!