Bandung en Tangkuban vulkaan

27 april 2017 - Braga, Indonesië

Vandaag mochten we uitslapen tot 6:30, heerlijk!! En een verrassing bij het ontbijt, geen brood op het menu. Dus witte rijst en Indische gerechten op de nuchtere maag. Nou dat was voor velen van ons wel ff slikken :) Op naar de vulkaan Tangkuban Peruha, een vulkaan die nog een beetje actief is. Bij het oprijden van de berg ruiken we al de zwavellucht. Ook voor de Javanen is dit een toeristische attractie. Heel bijzonder was dat wij bijzonder waren, ze hadden nog nooit een blanke gezien van dichtbij in het echt. We werden dus echt als aapjes bekeken, een aparte gewaarwording. De vulkaan weer af en iets verder op was een warm waterbron. We hebben hier heerlijl genoten van een voetmassage in het warme water. Net voordat we wilden vertrekken, kregen te maken met een wolkbreuk. Nou we kunnen zeggen dat ze er hier ook wat van kunnen. Met bakken kwam het eruit maar daarna gewoon 25gr, dit is het grote verschil met NL.
Ook op de terugweg het hectische verkeer van Bandung meegemaakt. Een stad van 3 miljoen inwoners waarbij de wegen bijna de gehele tijd vol zitten met auto's en scooters. Wat een gekrioel zeg, als Europeaan wil je hier geen meter rond rijden. Morgen gaan we met de trein naar Yogyakarta, een reis van 660 kilometer. Onze bus heeft 16 uur nodig om daar te komen met onze koffers. De infrastructuur van Europa is dus nog niet zo verkeerd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade