Prambanan Tempels

30 april 2017 - Caturtunggal, Indonesië

Vanochtend om 7:30 vertrokken naar de Prambanan tempels, het grootste hindoe tempelcomplex van Indonesië. Om half negen zijn we in de omgeving van het complex een uurtje gaan fietsen. Erg leuk omdat onderweg alle kleine kinderen ons spontaan begroeten.
Daarna met een gids van het complex een rondje gemaakt, erg interessant wederom. Brahma (de schepper), Vishnu (de beschermer) en Shiva (de verwoester) zijn de belangrijkste goden in het hindoeïsme. Daarna van de lunch genoten en een Wayang voorstelling gezien. Op de terugreis breekt een zwaar onweer los boven Yogyakarta. Bij het verlaten van de bus krijgen we gelukkig paraplu's aangereikt. De rest van de middag hebben we vrijaf gehad, pfff heerlijk ff bijkomen :)
Met behulp van Tripadvisor hadden we gisteren een leuk restaurant gevonden in het centrum. Vandaag opnieuw het restaurant bezocht en wederom een groot succes. Voor 14 euro heerlijk eten en drinken, wel alcohol vrij want dit was een Halal restaurant. (zie foto)
Morgenochtend om kwart over 5 op. We vertrekken naar Malang, een kleine 400 km waar we totaal 14 uur overdoen. Tjaa snelwegen zoals wij die kennen hebben ze niet op Java.

1. Soest:
    30 april 2017
    Lieve Bert en Silvia,

Wat een mooie avonturenreis en vroegoppertjes voor jullie. Sukses met de reis van morgen! Liefs van Heleen