Busreis naar Malang

1 mei 2017 - Purwantoro, Indonesië

Om 7 uur keurig op tijd vetrokken naar Malang. Het is opnieuw een mooie zonnige ochtend, wat hier in deze tijd van het jaar normaal schijnt te zijn. Vervolgens trekt het om twee of drie uur dicht en heb je een zwaar onweer te pakken met vette druppels.
Rond het middaguur op de grens van West naar Oost Java gestopt en een huis bezocht van een local. Een heel eenvoudig houten huisje met daarin 3 gezinnen, opa en oma en de twee zoons met kinderen. Wat een verschil met hoe wij leven en hoe hier. En dan te weten dat we onderweg het ene na het andere bouwvallig schuurtje zien staan. De mensen hier wonen hebben het geluk dat het klimaat erg mild is om permanent buiten te wonen.
Vervolgens na de lunch verder gereisd naar Malang. En wat een gekte hier op de binnenwegen (snelwegen bestaan hier niet) vervolgens haalt hier iedereen in terwijl er tegenliggers zijn. Je denkt in het begin vaak dat gaat niet goed en toch loopt wel goed af. Het schijnt normaal te zijn hier. Je ziet verder ook geen ongelukken of gedeukte auto's rondrijden.
Gelukkig duurde de reis maar 12 uur ipv 14 uur. Morgen nacht vetrekken we om 00:30 om de Bromo vulkaan te beklimmen. Dit wordt een nachtklim naar 2360 meter hoog. Het is namelijk de bedoeling dat je boven op de vulkaan bent wanneer de zon opkomt. Nou we zijn reuze benieuwd!